من با اهمیتم!

من با اهمیتم!
دیشب ساعت حدودا 11 از مهمانی برمی گشتیم. وقتی از جلوی پمپ بنزین رد شدیم، دیدم صف بسیار طولانی از ماشین ها (که اصلا در حافظه من، مانند آن وجود نداشت) جلوی پمپ بنزین کشیده شده بود. خوب طبیعتا به ذهنم رسید چون از فردا ارائه بنزین کارتی می شود و لابد ملت هم خیال می کنند کارتی شدن برابر است با سهمیه ای شدن بنزین، تصمیم دارند باک خودرو خود را پر کنند که از سهمیه شان کم نشود.
صبح زود رفتم بقالی برای خرید شیر. رادیو روشن بود و تماس تلفنی زنده ای با یک شهروند برقرار شده بود. آقای شهروند که احتمالا مسافر کش بودند می فرمود که من دیروز بنزین را لیتری 80 تومن زده ام، اما امروز به من می گن لیتری 100 تومن شده. و مسلما نسبت به این موضوع اعتراضی نمود. جناب آقای مجری برنامه در جواب آقای شاکی توضیح دادند که دیروز ظهر خبرنگار برنامه آن ها از فلان مسئول پرسیده قیمت بنزین چند است و آقای مسئول جواب داده که 80 تومن باقی می ماند و تغییری نمی کند. و آقای مجری ادامه دادند که البته دیشب هیئت دولت تصویب فرمود که نخیر قیمت بنزین از 3 ساعت دیگه 100 تومان خواهد شد.
اول اومدم تعجب کنم. اما به جاش یه ذره از خودم تعجب کردم. آخه اگر غیر از این بود تعجب داشت. وگرنه که تمام تصمیمات مملکت ما مخصوصا در این دو سال اخیر یک شبه گرفته شده. از نکات جالب این تصمیم هم اینه که این تصمیم رو کسانی گرفتن که از دو سال پیش به قبل تر مخالف جدی گران شدن بنزین بودند.
خوب حالا یکی به من بگه به تو چه که به قیمت بنزین کار داری. تو که خودت ماشین نداری، ماشین بابات هم بعد از یک ماه دویدن داخل اداره پست و اینترنت، کارت هوشمند سوخت نداره که بخواهی بنزین بزنی. همیشه هم با دوچرخه این ور و اون ور میری پس افزایش قیمت تاکسی هم دخلی نمی تونه بهت داشته باشه.
نه آخه واقعا به من چه که بنزین یهو 20 تومن گرون شد، اصلا سگ خور 2000 تومن گرون بشه. من که اصلا اهمیتی ندارم که مثلا از یه روز قبل بهم بگن از فردا قراره فلان چیزو گرون کنیم یا زبونم لال ارزون. من فقط برم آب نبات چوبی مو ممک ممک بزنم و وقت انتخابات هم به وظیفه ی شرعی قانونی انسانی حیوانی گیاهی سنگی ... که برایم قائل شده اند، عمل کنم. والسلام.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.