عملکرد تحسین برانگیز شورای نگهبان و سایر دوستان!

تیتر اول شماره امروز کیهان:"هاشمی رفسنجانی: عملکرد شورای نگهبان (در تایید صلاحیت ها) در خور تقدیر است."
در نگاه اول به جمله بالا سه اسم خاص رو می شه تشخیص داد. منبعی به نام "کیهان" که صحبتی را از آقایی به نام "رفسنجانی" در باره نهادی به نام "شورای نگهبان" گفته است. خود این سه کلمه به خوبی نمایانگر ارزش محتوایی و اثر گذاری این جمله می باشد.
از روزی که شورای نگهبان تاریخ 14 اسفند را روز اعلام نهایی اسامی رد صلاحیت شده ها معرفی کرد، می شد تیتر امروز کیهان را با کمی بالا و پایین پیش بینی کرد. پیش بینی رد صلاحیت های بسیار گسترده در مراحل هیئت های اجرایی و نظارت و سرانجام تایید بسیاری را رد صلاحیت شده ها در مرحله آخر (که شورای نگهبان باشه) در فاصله ده روز مانده به روز برگزاری انتخابات! و ایجاد این توهم که انتخابات رقابتی است و رد صلاحیت ها محدود!
طبیعی است، کسی که در در معرض رد صلاحیت قرار دارد فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتیش را به حالت تعلیق در بیاورد و مسلم است که فاصله 10 روز هم برای تبلیغات زمان بسیار اندکی است. در نتیجه در اثر این سیاست هم تعداد ردصلاحیت ها را می شه کاهش داد و هم امکان رای آوردن مخالفان رو به حداقل رسوند. یه جورایی شبیه همون بلایی که سر "معین" در انتخابات ریاست جمهوری آوردند.
به هر حال آنچه که مشخص است صلاحیت تعداد زیادی از رد صلاحیت شده ها تا تاریخ 14 اسفند اعلام خواهد شد. که شامل اکثریت کاندیداهای اعتماد ملی و سایر اصلاح طلبان حکومتی بی بخار و همچنین معدود اصولگرایانی که برای خالی نبودن عریضه رد صلاحیت شده بودند، خواهد بود. و تیترهای مشابه تیتر امروز کیهان و گفته هایی مشابه گفته دیروز هاشمی رفسنجانی در روزهای آتی از در و دیوار و رادیو و تلویزیون و روزنامه ها بر سر ملت خواهد بارید و ملت هم همانطور که الان به راحتی از کنار رد صلاحیت ها گذشته اند آن روز هم به یاد نمی آورند آیا رد صلاحیت ها قانونی بوده یا نبوده؟
مهم اینه که کپی شناسنامه، مهر زیاد داشته باشه!!!
..................................................
پنگوئن نوشت1: من با تحریم انتخابات به عنوان یک سیاست تقابلی با انتخابات فرمایشی، مخالفم. چراکه شکستش از همین حالا کاملا مشخصه!
پ.ن2: در مورد نوشته این دوست گرامی که معتقد هست، کار شورای نگهبان در رد صلاحیت کاندیداهای مشارکت و سازمان مجاهدین به علت "عدم اعتقاد" بسیاری از آنها به ولایت مطلقه فقیه، "قانونی" است، لازمه که بگم طبق اصل 23 همین قانون اساسی ج.ا.ا "تفتیش عقاید ممنوع است! و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد" و طبق قانون، آن چیزی که کاندیداها برای کسب کرسی های مجلس باید دارا باشند "التزام" به قانون است و نه "اعتقاد".
همین مورد به خوبی مشخص کننده قانونی بودن و یا غیر قانونی بودن اقدام شورای نگهبان هست. دیگه لازم نیست وارد سایر بحث ها بشیم!
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.