روزنامه روزگار

تقریبا شرق رو از شماره اول تا آخرش می خریدم. از وقتی هم که توقیف شد اکثر روزنامه های اصلاح طلب رو خریدم تا ببینم کدومشون می شه جایگزین شرق کرد ولی واقعا هیچ کدوم نصف شرق هم نبودن. تا این دو روزی که روزگار منتشر می شد و من اونو می خریدم.
روزنامه فروش محل ما وقتی شرق چاپ می شد روزی 70 تا 80 نسخه فروش داشت. از وقتی توقیف شد فروش اعتماد ملی که بیش تر از همه ترقی کرده بود، از 15،20 تا رسید به 40 تا. اما امروز دیدم تعداد نسخه های روزگار روی دکه خیلی بیش تر از اعتماد ملی بود ولی از روزنامه فروش نپرسیدم چند تا از اون میفروشه*.
تقریبا توی اوج دوران روزنامه های زنجیره ای بود (دقیق یادم نیست کدومشون) قانونی تصویب شد تو این مایه ها که روزنامه ها حق ندارند شبیه هم باشن (از نظر محتوا و این حرفا). که اگه اشتباه نکنم یکی از دلایل توقیف عصر آزادگان همین بود. و در مورد روزنامه روز نو هم همین شباهت با نوروز باعث شد منتشر نشده تعطیل بشه. از قرار دامن روزگار رو هم آتش همان قانون گرفته.
نتیجه ای که از تعطیلی روزگار می شه گرفت اینه: "ملت منتظر رفع توقیف شرق هم نباشید" فقط همین وگرنه بقیه نتایج که مثل روز روشنه.
..............................
*یک نقل قول هم از خواهرم که امروز می گفت: بالاخره بعد از چند وقت می شه تو روزنامه مطلبی برای خوندن پیدا کرد.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.