سید حسن نصرالله

امروز روز جهانی قدس است و من هم به نمایندگی جامعه پنگوئن های مقیم ایران باید یک ابراز وجودی بکنیم. به همین دلیل فعلا مقدمه را داشته باشید بعد اصل مطلب بخونید.
مقدمه: در شهر ما یک مدرسه علمیه است، که ساختمان بسیار زیبایی داره که مربوط می شه به بافت اولیه شهر. اسم این مدرسه قبلا سپهداری بوده و حالا شده امام خمینی. در بین سه چهارتا حوزه اراک این حوزه مخصوص بچه حزبل هاست و مسئولیتش هم با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اراک است.این حوزه علمیه یک کتابخانه داره به اسم آیت الله خامنه ای، که من برای مدتی از اون کتابخانه استفاده می کردم و حالا هم هر چند وقت یک بار برای سر زدن به بچه ها و البته روزنامه های کیهان و جمهوری اسلامی و پرتو و صبح صادق (تنها روزنامه هایی که به این حوزه اجازه ورود داشتن) به کتابخانه میرم.
اصل مطلب: این چند روزا یک سری به کتابخانه زدم و روی برد آن جا به یک کپی از خبرنامه جمعیت (ویژه نامه لبنان، شماره 51، نیمه دوم مرداد 85) برخورد کردم که مطلب جالبی داشت عین مطلب واسه تون می نویسم:
"پیامبر اکرم (ص): مردی بر دروازه های قدس نبرد می کند. دارای بصیرت و بینش عمیق است. خدا به دست او دشمن را شکست می دهد. ... نام او نصر است و از این روی نصرالله نامیده می شود، که خدا نیز او را نصرت و پیروزی می دهد.
بحارالانوار، جلد9،ص283"
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.