شهادت امام صادق

سه نکته در شهادت
چند روزي بود کامپيوترم خراب شده بود و نمي تونستم بیام اينترنت و چون که امروز امتحان داشتم وقتی هم براي درست کردن آن نداشتم. تا بلاخره حالا درستش کردم و مشکل اينترنت برطرف شده. به همين دليل اين پستي که امروز مي خواهم بگذارم مناسبتش براي ديروز يا پريروز هست .
تا به اصل مطلب نپرداخته ام شهادت امام صادق(ع) را هم تسليت مي گم.
# در همین روزا به مناسبتي که تسليتش را گفتم مجلس روضه خواني در منزل يکي از آشنايان برقرار بود و روحاني باتفکرات سنتي بالاي منبر، عوام الناس را ارشاد می فرمودند. در حين ارشاد به موضوع موسيقي رسيد و مشغول اثبات حرام بودن آن بود تا به يک مثال از نظر من ناب رسيد، واقعا اين مثال از جهت ابتکار و تازگي که داشت خيلي برام جالب اومد.اين حاج آقا مي فرمايند که : "موسيقي و مواد مخدر هر دو شيطانند و موسيقي هم مثل ماده مخدر اگر کسي به آن گوش دهد ديگر نمي تواند آن را ترک کند و همان احساس را هنگام ترک موسيقي دارد که يک معتاد هنگام ترک مواد و همان اثري را بر بدن و روح انسان دارد که مواد مخدر بر روح و بدن انسان" البته توضیحاتش خیلی کامل تر و با جزئیات بیشتری بود و من خلاصش رو نوشتم تازه وقتی داشت حرفش رو ادامه مي داد یه دفعه داغ دلش تازه شد و گفت:" متاسفانه اين شيطان به جيب طلبه هاي ما درون حوزه ها هم راه يافته است" (احتمالا اینجا باید صدای گریه و زاری حضار را شنید)!
# فکر کنم جمعه، راديو روشن بود و من هم مشغول کارهاي خودم بودم و يک آخوند هم در راديو مشغول ابراز ارادت. وجدانا هم نسبت به بقيه آخونداي راديو تلويزيون خيلي بیراه حرف نمي زد. یه چيزي گفت که واسه من خيلي جالب بود روايتي را ار امام صادق نقل کرد به اين مضمون: "امام صادق يکي از معايب حکومت اموي را اين مي دانست، که امويان اجازه تبليغ دين را در جامعه مي دادند ولي اجازه تبليغ شرک را نمي دادند". از نظر من خيلي حرف قشنگ و مهمي است متاسفانه اون آخونده هيچ اسمي از منبع روايت نبرد تا بلکه بشه اصلش را پيدا کرد و با آب طلا نوشتش و زد در خونه بعضي از اين علماي اعلام!
# روايت ديگري هم از امام صادق اين چند روزا ديدم که بدجور براي حال من خوبه البته اگر با اين حرفا آدم بشم. توی این مایه ها:" سه چيز مانع موفقيت انسان مي شود، سستي اراده، نداشتن برنامه مناسب، کاستي در انجام کار".
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.