تخریب

تخریب
# یه چند روزیه از فلسطین (یا اسرائیل یا فلسطین اشغالی) خبر می رسه اسرائیلی ها دارن گاماس گاماس ساختمان مسجدالاقصی را یه کارهایی روش انجام می دن. حالا جدا از تمام مسائل تاریخی و ارزشی که این بنای نمی دونم چند صد یا هزار ساله داره یه موضوعیه که فکر کنم قضیه از اون جا آب می خوره.
اطلاعات من نسبت به مسیحیت و دین یهود بسیار کم است، اما روزی یکی از آشنایان که جدیدا بر روی مسئله مسیحیت مشغول انجام تحقیقاتی است، برای ما داشت در مورد بیت المقدس توضیح می داد که لپ کلامش این بود. یهودی ها (از نوع صهیونیست هاشون) به این موضوع اعتقاد دارند که باید جای این ساختمان فعلی در بیت المقدس یک هیکل مقدس قرار بگیرد (جزئیاتش یادم نیست). خلاصه سر همین قضیه است که صهیونیست ها تا به حال بسیار تلاش کرده اند دست به تخریب ساختمان بزنند، اما دو مشکل فلسطینی ها و جامعه جهانی مانع بوده. از طرف دیگر شاخه ای از پروتستان ها هم به همچین موضوعی اعتقاد دارند، که زمانی که این هیکل مقدس در جای فعلی مسجدالاقصی ساخته شود مسیح ظهور خواهد کرد.
اما اینجا یه مشکلی بوجود آمده، آقای بوش و همراهان نئوکانش از قضای روزگار دقیقا معتقد به همون شاخه ذکر شده پروتستان هستند. و همین باعث شده افراطی های صهیونیست قدرت پیدا کنند و دست به یه همچین کارهایی بزنند. اگر یادتان باشه پارسال یا پیارسال بود که هر هفته افراطی های اسراثیل می گفتند آخر این هفته مسجدالاقصی را خراب خواهیم کرد و مسلمانان هم می گفتند زکی، و کلی کشت و کشتار سر این قضیه شد.
در هر صورت این خبرها اگر واقعا مرتبط با همین اعتقادات و نیات باشه، متاسفانه باید منتظر یک بحران بسیار حادتر از بحران هایی که در حال حاضر بر خاورمیانه حاکم است، باشیم. حداقل تا زمانی که بوش رئیس جمهور آمریکا است.

# این روزا سالگرد انفجار بمب در حرم امام جواد (ع) و امام حسن عسگری(ع) در عراق و تخریب آن است. اشتباه نکنم دومین سالگرد این واقعه است. کماکان اختلاف و تفرقه قومیتی در عراق ادامه داره، بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده.
اوضاع نابه سامانه، بکش بکش فراوونه و امنیت بسیار کم. نمی دونم اگر آیت الله سیستانی نبود الان در عراق چه وضعی حاکم بود. فقط همین یک مورد می تونست سراسر عراق را وارد یک جنگ تمام عیار بکنه. که البته تاثیرات مستقیم و غیر مستقیمش قبل از همه جا در کشور و منطقه ما خودشو نشون می داد.

# به هر طرف جهان نگاه می کنیم باید برای یک موضوعی تاسف بخوریم. واقعا چرا بشر امروزی تا این حد دچار جنگ و خون خواری شده است؟ چرا خاور میانه، جایی که مهد کهن ترین تمدن هاست به این وضع فعلی رسیده است؟ چرا هر گوشه ی آن را نگاه می کنیم اثری از بیگانه می بینیم؟
آرزو دارم با یاری خدا هر چه زودتر روزی را شاهد باشیم که در سراسر جهان صلح حکم فرما باشد و احترام به عقاید دیگران سرلوحه امورمان قرار بگیرد.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.