هنوزم می گن جنگه؟

هنوزم می گن جنگه؟!
از طرف عزیزان خارج نشین خبرهای بدی می رسد. حرف از جنگ قریب الوقوع و این قبیل اتفاقات ناگوار. نمی دونم چرا در داخل کشور اصلا خبری نیست. هیچ عمل یا عکس العملی از سوی مردم و دولت صورت نمی گیره. من قبلا هم گفته ام از بابت جنگ حداقل یه سه چهار سالی خیالم راحته، با این حال وقتی رفتار های احمدی نژاد و بوش را در کنار هم و در راستای ایجاد فشار بر داخل و نا امنی در جهان می بینم، نمی تونم مطمئن باشم خیلی هم خبری نیست.
ما یک همچین تهدیداتی را بارها در طول تاریخ داشته ایم. مثالش در تاریخ معاصر، زمان دولت ملی مصدق است. در آن زمان کشتی های انگلیسی در خلیج فارس و به حال آماده باش بودند، ولی هیچ اتفاقی نیافتاد! تازه ملت به خواستشون هم رسیدن. اما می دونید چرا؟ چون آن موقع کسی مثل دکتر مصدق زمام امور را داشت،او که توانست با حربه قانون در برابر قلدرها مقاومت کند. اما الان چی؟ احمدی نژاد با افتخار می گه قانون بین الملل کشکه، بارها هم گفته!
می دانم در بازی قداره کش ها آن برنده است که بیشتر زور داشته باشد.در بازی قانونمند ها او برنده است که قانونی عمل کند. اما در بازی قداره کش با قانونمند کسی برنده نهایی خواهد بود که حرف حق را بزند.
در این شرایط باید به چه امیدوار باشیم. شاید دموکرات ها مانع جنگ طلبی اطرافیان بوش شوند. شاید نظام ایران از قلدر بازی دست بردارد و با ابزار قانون برای دست یابی به این حق مردم تلاش کند. و خیلی شایدهای دیگر... . اما همه اینا شاید است... .
تازه آخرش چی جنگ نشد، تحریم که در راهه.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.