مقایسه احمدی نژاد و مصدق(1

مقایسه احمدی نژاد و مصدق(1)
مقدمه
چند وقته که حکومتیان و افراد وابسته به آن ها مدام مناقشات مربوط به انرژی هسته ای را با نهضت ملی شدن صنعت نفت مقایسه می کنند. بحث از اهمیت آن ها می شود و این که کدام یک مهمتر است و طبیعتا می بایست قضیه هسته ای مهم تر باشد. اینو از تیپ افرادی که به این مقایسه ها دست می زنند می توان فهمید.
کاری نداریم که این گونه مقایسه ها استفاده از محبوبیت مصدق در راستای تهییج احساسات عموم مردم است و دارای پایه علمی وتاریخی نیست. اما یک موضوع از زمانی که احمدی نژاد به مسند قدرت رسیده ذهن من را به خودش مشغول کرده و گهگاهی از گوشه کناری صحبت هایی درباره آن هم مطرح شده.
این موضوع تامل برانگیز برای من، مقایسه محمود احمدی نژاد و محمد مصدق است. این مقایسه مستقیما از سوی عوامل درجه بالای حکومت مطرح نمی شود، اما وقتی به موضوع نفت اشاره می کنند خواهی نخواهی مسیر بحث به این سو کشیده می شود. در ضمن بین افرادی که از مسئولیت های مهم خلاصند، مستقیما به این موضوع اشاره می شود. البته این صحبت در بین غیر حکومتیان هم رواج دارد.
"یک نکته مهم هم قبل از پرداختن به اصل موضوع نباید فراموش شود که الان مخصوصا در مورد قضیه هسته ای که محور نوشته های من است احمدی نژاد برخلاف مصدق در قضیه نفت همه کاره و دارای ابتکار عمل نیست، کسانی بسیار مهم تر از او وجود دارند که در مورد قضیه هسته ای فعالند. اما احمدی نژاد یه جورایی می شه گفت سخنگو یا نماد ظاهری فعالیت آن هایی که مسئول قضیه هستند در جامعه است. در بین مردم او مسئول این موضوع معرفی می شود، من هم به عنوان یک فرد در جامعه می خواهم نگاهم را این جا بنویسم پس احمدی نژاد را به عنوان فرد اول در این قضیه می بینم. و برای سهولت کار اسم "احمدی نژاد" را از این جا به بعد در نوشته ام به جای خیلی های دیگه هم به کار می برم."
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.