سفر مشهد

بعد از دو هفته دوری از شهر و دیارمان برگشتیم اراک. از این دو هفته نه روز را در مشهد و بقیه را یا توی راه بودیم و یا تهران.
مشهد آب و هوا بارانی بود و کلا دو روز در آنجا ما آفتاب دیدیم یکی روز سیزده بدر که برعکس کل مملکت (ازجمله اراک) اونجا هوا آقتابی بود و یکی دیگه روز آخر بود که ما مشغول جمع و جور کردن بودیم. از دیدنی های مشهد هم که به جز حرم امام رضا (ع) که قضیه اش فرق می کنه هیچ جای خاصی را ندیدیم. یعنی حقیقتش آب و هوای بارانی اجازه خروج از شهر را به ما نمی داد و گرنه توی برنامه خیلی جاهای مختلف را در نظر داشتیم. موزه های شهر هم هر کدوم که ما رفتیم به یه بهونه ای بسته بود و ما دست از پا دراز تر روانه خانه می شدیم.
اوضاع حرم هم که الحمدالله بد نبود و از شانس ما بارش باران سبب خروج بسیاری از زائران و مسافران از مشهد شد و تا حدودی مشهد نسبت به ایام عید سال های قبل خلوت بود و می شد راحت زیارت را انجام داد و به عبادت مشغول شد. اما می گفتن که در روزهای اول عید جمعیت به حدی بوده که اصلا امکان ورود به رواق های حرم وجود نداشته.
در ضمن ساخت و ساز هم که فراوون، ماشالاه همین جور داره از زیر و رو به این آستان قدس اضافه می شه. اینجا که ساخته می شه جای دیگه رو شروع می کنن به ساختن یا خراب کردن. وضعیت اقتصادی آستان هم بد نیست و توانایی انجام هر کاری را دارد. حتی منابع آگاه می گن که دولت جلوی آستان قدس لنگ انداخته و خدات تومن به آستان بدهکار است. فکر کنم این آقای واعظ طبسی صد تا رفسنجانی رو بتونه تا لب چشمه ببره و تشنه بر گردونه، با این کبکبه دبدبه ای که توی مشهد برای خودش راه انداخته. ما که حسود نیستیم ایشالاه مبارکش باشه.
خلاصه در کل مشهد خوش گذشت. درسته که این سفر خیلی داخل شهر و اطرافش را نگشتیم و از مردم مشهد هم خداییش هیچ خوبی ندیدیم، ولی شهر تر و تمیزی دارند و برای سیر و سیاحت جای بسیار دیدینی است. مخصوصا کلات نادری که اگه تا حالا نرفته اید، حتما برید یه سری بزنید که از دست می دهیدش.

Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.