وقتی انسان های بسیاری کشته می شوند...

یکی از مهمترین خبرهای روز، تحولات نوارغزه و مردم آنجاست. با آنکه این روزها وقت زیادی برای پیگیری خبرها و تحلیل های مربوط به این موضوع ندارم. اما آنقدر وقایعی که در حال اتفاق است وحشتناکه که به راحتی وخامت اوضاع رو می شه درک کرد. با این که هیچ گاه به خبرهای تلویزیون اعتماد نداشته ام ومخصوصا در موضوع فلسطین که دروغ پراکنی های رسانه ملی بسیار واضحه، اما در این مورد با آن ها موافقم که اتفاقات جاری در نوارغزه حقیقتا هولوکاستی دیگر است.
اصلا کاری به حماس و فتح و بوش و اسرائیل ندارم. فقط این را می بینم که مردم غیر نظامی و بی گناه در پرتراکم ترین نقطه روی زمین از نظر جمعیت، تحت محاصره همه جانبه و همه صورته قرار گرفته اند. از ابتدایی ترین وسایل زیستی محروم شده اند. البته از دیروز به صورت محدود منابع انرژی در اختیارشون قرار گرفته، ولی اصلا چرا باید یک عده آدم فقط به خاطر حمایتشون از یک گروه سیاسی (حالا اگر این حمایت وجود داشته باشد؟) تحت چنین محرومیتی قرار بگیرند. چه کسی حق دارد به بهانه مقابله با فلان گروه و فلان کس هم خود طرف و هم طرفدارانشان را به مانند زیر پا گذاشته گروهی مورچه، از هستی ساقط کند. با حقوق بشر که هیچ جوره نمی شه توجیهش کرد. ولی فکر کنم، هیچ دین و آیین و مرامی هم نمی تواند این قتل عام را بپذیرد.
تعجب دیگه هم از وبستان فارسی زبانان است. این خبر به قدری اهمیت دارد، که نه تنها این روزها باید مهمترین مسئله برای هر انسانی (با هر عقیده و گرایش و مذهب، فقط به حکم انسان بودن!) باشد. بلکه باید روزها و سال ها این قبیل وحشی گری ها مورد تحلیل قرار بگیرد و مسببان و عاملانش مورد توبیخ. اما ظاهرا چون که در این زمینه استثنا موضع جمهوری اسلامی با موضع حقوق بشر یکسان شده، دوستانی که مدعی برقرار شدن حقوق بشر در ایران هستند، گفته ها و آرمان هایشان را فراموش می کنند.
لعنت بر ما که این نگاه در وجود همه مان موج می زند و متاسفم برای آن انسان های ضعیف نگاه داشته شده در گوشه ای از این عالم که همنوعانشان فقط به خاطر مصالح سیاسی و کوربینی، نه تنها حمایتشان نمی کنند بلکه قاتلانشان را هم مستقیم و غیر مستقیم حمایت می کنند.
................................................................
پنگوئن نوشت1: این شکل محاصره چقدر شباهت به محاصره اصفهان توسط اشرف افغان داره. توی اون واقعه مردم از زور نداری و ناتوانی به خوردن گوشت مرده ها رو آورده بودند.
پ.ن2: نمی دونم آیا از نظر حقوقی و فنی امکانش هست یا نه. اما امیدوارم حداقل وبلاگ نویسان فارسی زبان بتوانند با فشار آوردن به مجامع جهانی یک حرکت جمعی جهت حمایت از شکستن محاصره نوارغزه بوجود بیاورند. یه چیزایی مثل قضیه خلیج فارس. تا نشون بدن حقوق بشر را برای همه می خواهند نه فقط برای خودشون و هم نژادان و هم مرامان خودشون.
پ.ن3: البته من این روزها خیلی کم به اینترنت وصل شده ام. اما همین اتصال کوتاه هم متاسفانه، به خوبی نمایان گر بی تفاوتی هموطنان عزیز نسبت به وضعیت فلسطینیان هست. نمونه: "بالاترین"!
پ.ن4: ظاهرا من کلا یه چند روزی عقبم. سیبیل طلا هم قبلا در این باره مطلبی نوشته که خواندنش بسیار مفید می باشد(البته نوشته اش را کمی باادبانه تر بخوانید!!!). اگر وقتش را دارید کامنت دانی و نوشته ی خوانندگان این پست سیبیل را از دست ندهید، تا بهفمید وقتی می گن "نژادپرستی که شاخ و دم نداره!" یعنی چی؟!!
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.