مربی که ما برای تیم ملی می خواهیم ...

بحث انتخاب مربی تیم ملی فوتبال دیگه به بحث تکراری و کسل کننده ای تبدیل شده! تا کنون اسم های زیادی مطرح شده و حتی گفتند قرارداد هم امضا شده، اما در نهایت تیم ملی بی مربی مانده که مانده.
در همین راستا و برای تسهیل کار سران فوتبال و ورزش مملکت (که بعد از این همه دعوا و سر و صدا هنوز دست از سر فوتبال بر نداشته اند!) در انتخاب یک مربی مناسب نیمکت تیم ملی برخی از ویژگی ها حداقلی که مربی مذبور بایستی داشته باشد در اینجا یاد آور می شوم تا عزیزان بیهوده وقت خود را با امثال جورج و کلمنته تلف نکنند:
1- مربی تیم ملی ایران بایستی خارجی باشد. (نکته: البته اینو همه می دونستند!)
2- مربی تیم ملی ایران باید یک مربی درجه اول جهانی باشد. (تبصره: به هبچ عنوان در نام فامیل مربی نباید حروف "ویچ" به کار رفته باشد.)
3- مربی تیم ملی ایران باید حداقل یک مقام قهرمانی در یکی از تورنمت های معتبر بین المللی مانند جام باشگاه های اروپا و آمریکای جنوبی و یا جام ملت های اروپا و آمریکای جنوبی و یا جام جهانی را کسب کرده باشد (تبصره: لازم به ذکر است که نباید بیش از 10 سال از زمان کسب این مقام گذشته باشد. به طور مثال مربیانی که فرضا در سال 1988 یک تیم درجه دوم را قهرمان اروپا کرده اند، طبعا دارای چنین شرطی نخواهند بود!)
4- مربی تیم ملی ایران بایستی سنی بین 45 تا 55 داشته باشد. زیرا اگر بیش از این حد باشد "پیری خرفت" خواهد بود و نمی تواند با جوانان پر استعداد ایرانی کار کند و اگر کمتر از 45 سال سن داشته باشد احتمالا ویزگی شماره 3 را نخواهد داشت.
5- مربی تیم ملی ایران حق انتخاب دستیار خارجی را نخواهد داشت و رقم قراردادش بایستی مورد تایید تمامی اصحاب رسانه و افکار عمومی ایران قرار گیرد. در ضمن مربی خارجی تیم ملی باید پس از یک سال زبان فارسی را به حدی که بتواند در مصاحبه با روزنامه نگاران بدون احتیاج به مترجم گفتگو کند، یاد بگیرد.
6- مربی تیم ملی ایران نباید قبل از تصدی پست تیم ملی (حتی برای مدتی کوتاه) بیکار بوده باشد و ترجیحا می بایست نیمکت یکی از تیم های منچستر، رئال، بارسلون و یا میلان را به مقصد تیم ملی ایران ترک کند.
7- مربی تیم ملی ایران بایستی بازیکنانی را که روزنامه نگاران و افکارعمومی انتخاب مب کنند، حتما به تیم ملی دعوت کرده و ترجیحا در ترکیب ثابت قرار داهد. (تبصره: در صورت بروز اختلاف بین روزنامه نگاران و افکار عمومی، مربی این حق را دارد که بنا به صلاح دید خود یکی از گزینه های مورد بحث را برگزیند.)
8- مربی تیم ملی ایران نباید هرگونه درد و ناراحتی در هیچ یک از اعضای بدن خود داشته باشد و از آخرین مراجعه اش به بیمارستان بایستی حداقل 5 سال گذشته باشد.
9- مربی تیم ملی ایران بایستی در ایران ساکن باشد و ترجیحا خانواده اش را هم به ایران بیاورد.
10- مربی تیم ملی ایران و ایضا خانواده اش بایستی از زندگی در ایران راضی بوده و از مردم مهمان نواز و خونگرم ایران دائما تعریف و تمجید کنند.
11- مربی تیم ملی ایران بایستی ضمن آنکه فوتبال ایران را قدرت اول آسیا می داند از استعداد و پتانسیل جهانی جوانان ایرانی هم مرتبا یاد کند.
12- مربی تیم ملی ایران در اولین مصاحبه هایش با روزنامه ها و شبکه های بین المللی بایستی از حق مسلم ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع کرده و وجود هرگونه نا آرامی و اغتشاش در داخل کشور را به شدت تکذیب کند. در ضمن ملاقات با رئیس جمهور را رویای خود توصیف کند!
13- مربی تیم ملی ایران بایست بنا به فرمایش رئیس جمهور مردمی ترکیب تیم ملی را براساس فوتبال ایرانی چیده و بازی ارزشی را به نمایش بگذارد.

به میمنت و مبارکی عدد 13 دیگه این ویژگی ها رو ادامه نمی دم. اما بگم که حداقل 20 ویژگی اساسی و حداقلی وجود دارد که مربی خارجی تیم ملی بایستی آن ها را دارا باشد تا لیاقت کسب مقام مهم و ارزشمند سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را داشته باشد. حالا خودتون بقیه گزینه ها را پیدا کنید!
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.