این لامصبا می خوان احمدی نژاد بد نام کنند

« این برق رفتنا یخچال خونه فلانی رو سوزوند. اونم زنگ زد اداره برق که چه وضعشه؟ زدید یخچالمو سوزوندید. اداره برقیه برگشته به فلانی گفته: "به من چه! تقصیر احمدی نژاده!!!" فلانی هم ورداشته زنگ زده تهران ماجرا رو تعریف کرده. اونا هم عذر خواهی کردند و قول دادند موضوع بررسی کنند.»
این قسمتی از حرف های آقایی است که من می شناسمش. فردی به تمام معنا عامی. به طور خلاصه از اون قسم آدم هایی که در عالم سیاست "هر را از بر" تشخیص نمی دهند. در باقی موضوعات دیگه نمی دونم به حد عالم سیاست پرت هست یا یه خورده کمتر؟ به هر حال یک آدم ساده کوچه و بازار، نسبتا مسن (پنجاه و اندی سال)، مذهبی مثل اکثر ملت، در حد سواد آخوند مسجد محل (البته خداییش مذهبی بودن ایشون رو می شه به یکی از آشنایان سرشناس و "ضد سیاسیشون" هم نسبت داد).
این آقای آشنای بنده مسلما از گفتن این ماجرا هدفی داشت: «این لامصبا می خوان احمدی نژاد رو بد نام کنند. تو کار مردم سنگ اندازی می کنند می گن تقصیر احمدی نژاده. همین پریشب احمدی نژاد خودش توی تلویزیون می گفت اگر بانکها همکاری کنند، اگر فلان سازمان کمک کنه، اگر فلان جا نیروهاشو در اختیار ما بذاره، طرح تحول اقتصادی موفق می شه. این یعنی احمدی نژاد خودش هم فهمیده که این رده های پایین ادارات دارن تو کارش سنگ می اندازن. این لامصبا چون که احمدی نژاد جلوی مفت خوری ها و اضافه کاریهای الکیشونو گرفته، اینجوری تلافی می کنند.»
همانطور که من جلوی این آقای آشنا جواب درست و حسابی به حرفاش ندادم، اینجا هم نمی خواهم چنین کاری بکنم. موضوعی که فکر من را به خودش معطوف کرده اینه: «این تحلیل حقیقتا ناب از کجا به ذهن این آدم غیر سیاسی که از قضا فرهنگی (یعنی معلم) هم می باشد، راه پیدا کرده؟» خداییش این آدمی که شاید به جز در برهه شور انقلابی گری ملت، تا به حال یک روزنامه را ورق نزده باشد از کجا می تواند به چنین تحلیلی برسد؟ تلویزیون که حداقل در حال حاضر این نگرش را درباره احمدی نژاد تبلیغ نمی کنه.
یعنی این آقا که حقیقتا جزو قشر محروم این جامعه هست، وضع نا به سامان اقتصادی را (حالا کاری به سیاسیش ندارم) لمس نمی کنه؟ یعنی نمی فهمد فلان کارمند فلان اداره مثل خود او مثل برادرش مثل پسرعمویش مثل تمام آدمهای دور و برش که کارمند یکی از همین ادارات بوده و هستند، نمی توانند اینچنین هماهنگ شده و یکدست به یکباره اقتصاد مملکت را مورد عنایت (؟!!!) قرار دهند؟ اصلا یعنی این آقای آشنای من کمبود برق و قطع شدن های و افت ولتاژ های آن را تقصیر آن آقای جوساز پشت تلفن دوست خود می داند که موذیانه تقصیر ها را به گردن احمدی نژاد می انداخت؟
ذهن من تنها دلیلی که بتواند صدور این تحلیل ناب را توجیه کند در مسجد محل آن آقای آشنا می بیند. مسجدی که پایگاه بسیج فعالی دارد. مسجدی که روحانی دعاگو به جان رهبر دارد. مسجدی که این آقا و جمعی از اطرافیانش به آنجا رفت و آمدی دارند.
و اگر مسجد پایگاه بسیج دار را دلیل این تحلیل ناب بدانیم آنوقت چند نتیجه می شود گرفت:
1- کماکان بدنه نیروهای سپاه (که به طور عمده شامل بسیج می شود) طرفدار احمدی نژاد محسوب می شوند.
2- کماکان نیروهای بسیجی مانند سه سال پیش روش تبلیغی "گفتگوی رودررو با قشر آسیب پذیر" را برای قبولاندن احمدی نژاد به کار می برند.
3- این همه خراب کاری سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در طول سه سال در مقابل حرف های در گوشی، هیچ ارزشی نداره!
4- از همه مهمتر، احمدی نژاد از الان "تبلیغات عملی" را برای انتخابات سال آینده، شروع کرده.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.