وبلاگ آئینه پنگوئن 101 ساخته شد

# اگر بخواهم اول آخرش را بگویم می شود این: «نسخه آئینه این وبلاگ به آدرس زیر برای استفاده کسانی که به علت چماقی به نام "فـ.ی.L.تـ.r"، امکان دسترسی به "پنگوئن 101" را ندارند، ایجاد شد:
http://pingo101.blogspot.com/

# یک توصیه دوستانه به دوستان عزیزی که به این وبلاگ لطف دارند: حتما مشترک فید (خوراک) این وبلاگ در یک فیدخوان مثل گوگل ریدر بشوید، این کار علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث می شود در صورت "فـ.ی.L.تـ.r" شدن مجدد آدرس جدید (که احتمال آن کم نیست) ارتباط من با شما همچنان محفوظ باقی بماند (آموزش: فید چست؟ [+]/، گوگل ریدر چیست؟). اگر تا به حال با فید و فید خوان و گوگل ریدر هم کار نکرده اید بشتابید که فیض عظیمی را تا امروز از دست داده اید. کار با آن بسیار ساده است و فقط محتاج یک اکانت Gmail هستید. راستی برای دسترسی به فید این وبلاگ هم اگر بر روی آیکن نارنجی که در همین ستون سمت راست می بینید کلیک کنید، آن را خواهید یافت. و می ماند مشترک شدن فید در فیدخوان (برای راحتی کار می توانید بر روی آیکنی که در زیر همان آیکن نارنجی هم قرار دارد کلیک کنید). باشه اگر کلیک بر روی همان آیکن نارنجی هم سخت هست من برای شما خوراک "پنگوئن 101" را اینجا می گذارم:
http://feeds.feedburner.com/pngn-101
دوستانی هم که به این وبلاگ لینک داده اند، لطفا زحمتی بکشند و آدرس وبلاگ آینه "پنگوئن 101" را به جای آدرس اصلی وبلاگ بگزارند.

# خوب تفصیل ماجرا هم می شود این: همانطور که اطلاع دارید و البته برای دوستان عزیزی که از ایران به وبلاگ من سر می زدند مشخص است، تقریبا بیست روز پیش عمو"فـ.ی.L.تـ.r"باف اینجا را مورد لطف و عنایت ملوکانه خودشون قرار دادند. اول فکر کردم به خاطر توصیه حکیمانه دوست فیلسوفم می باشد که عموجان محترم به وبلاگ من هم سر زده اند. اما بعد از اصلاح آن جمله تاریخی، اوضاع بهتر که نشد هیچ، آن چهار تا ISP هم که تا آنروز اینجا را"فـ.ی.L.تـ.r" نکرده بودند دست به کار شدند. راه حل بعدی برقراری ارتباط مستقیم با عمو"فـ.ی.L.تـ.r"باف بود. اما بعد از پرس‌وجوهایی فهمیدم که برای برقراری ارتباط نه تنها باید اسامی هفت جدم را به ایشان بگویم که بایستی شماره شناسنامه ها و محل های تولد و البته کد ملی آن ها را هم همراه اصل و کپی شناسنامه فکس کنم به شماره ای که عموجان برای بیچارگانی مثل من معرفی کرده اند، تا اگر پسند خاطر مبارک شد، اندک بازنگری بر احوال این وبلاگ داشته باشند. خوب معلومه که با این اوضاع و احوال عطایش را بر لقایش ببخشم. قضیه وقتی جالبتر شد که فهمیدم آدرسی که من فقط برای تست و آزمایش باز کرده بودم و هیچ پستی در آن وجود نداشت! (یه جورایی نقش کاغذ چرک نویس را داشت برای مواقعی که می خواهم در قالب اینجا تغییراتی بدهم) و تنها اطلاعاتی که در آن موجود بود همین نام "پنگوئن 101" بود هم فیلتر شده! این یعنی اینکه مشکل آن پست کذایی و آن جمله طلایی نبوده و ظاهرا گیر عمو"فـ.ی.L.تـ.r"باف مربوط است به نام پنگوئن و عدد 101!
راه حل بعدی اثاث کشی بود. به این معنی که بار و بندیل را جمع کنم و بر سردرِ خانه جدیدی نام "پنگوئن 101" را بزنم. این کار هم یک مشکل اساسی داشت و آن انتقال آرشیو وبلاگ بود. برای حل این مشکل هر چقدر در اینترنت گشتم راه حلی که بتوان با اینترنت ذغالی که عمو"فـ.ی.L.تـ.r"باف لطف کرده اند و در اختیارمان گذاشته اند بر این مشکل فائق آمد را نیافتم. حتی بست نشینی در مقابل خانه امامزادگان بلاگر هم فایده نداشت و شفاعت این بزرگان هم برایم فایده ای نکرد!
این اوضاع ادامه داشت تا چند روز پیش که به طور اتفاقی در بالاترین به لینکی برخوردم که دستور ساخت وبلاگ آینه را برای وبلاگ هایی که فیلتر شده اند، آموزش می داد. و نتیجتا با کمک این راهنمای ارزشمند وبلاگ آینه این وبلاگ درست شد و شد آنچه که شد.

# اما حالا این وبلاگ آئینه چیست؟ من هم تا چند روز پیش اصلا این اسم به گوشم نخورده بود و خداییش به نظرم اصلا نام گذاری مناسبی هم نیست! به هر حال قضیه اینطوری است که با کمک گرفتن از خوراک ساخت "فیدبرنر" وبلاگ خود می توانید تعداد دلخواهی از پست های وبلاگتان را در یک وبلاگ دیگر به نمایش بگذارید (آموزش: فیدبرنر چیست؟). اطلاعات کامل در رابطه نحوه ساخت وبلاگ آینه را می توانید در وبلاگ "دستنوشته‌ها" بخوانید (این هم آدرس آئینه وبلاگ دستنوشته ها).
وبلاگ آئینه مشکلات مهمی دارد. از جمله کسانی که به وبلاگ آئینه سر می زنند نمی توانند کامنت بگذارند (البته طی عملیات ژانگولری میسر هست!) و یا اگر بخواهم به یکی از پست هایی که قبلا نوشته ام لینک بدهم بایستی به همبن وبلاگ که "فـ.ی.L.تـ.r" هست لینک داد. اما با وجود این مشکلات و مشکلات احتمالی که در آینده به آن بر خواهم خورد، تا الان بهترین راه حلی که برای پیچوندن عمو"فـ.ی.L.تـ.r"باف پیدا کرده ام همین است. البته همچنان دنبال راه حل بهتری می گردم. اگر راه بهتری سراغ داشتید لطفا بی نصیب نگزاریدم!

# یه سوال مهم : چه جوری باید آدرس وبلاگ آئینه را به آن هایی که پشت سد "فـ.ی.L.تـ.r" گیر کرده اند معرفی کنم؟
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.