روایت امام حسین

یکی دو سال پیش بود که عکسی به همراه لینک از طرف یکی از آشنایان خارج از کشور برایم میل شد که حاوی متن عربی و فارسی روایتی از امام حسین (ع) بود، و البته من به عنوان رابط قرار بود آن را به دست فرد دیگری بدهم. من بعد از دیدن روایت و منبع آن "سفینه البحار و مدینه الاحکام و الآثار، نوشته حاج شیخ عباس قمی صفحه 164" بود، شدیدا پیگیر شدم تا اصل اونو پیدا کنم و پیدا هم کردم. متاسفانه چون اون موقع وبلاگ نداشتم موفق به درج نتایج پیگیریم نشدم.
حالا اون ماجرا گذشت تا امروز که دیدم در بالاترین لینک این مطلب ( البته این دفعه اصل متن از وبلاگی دیگر است که الان تعطیل می باشد) گذاشته شده، کلی تعجب کردم ملت بعد از این همه وقت هنوز هم ذره ای تلاش برای دریافت حقیقت مطلب نکرده اند. در کامنت دونی این لینک بحث مفصلی راه افتاده درباره این که روایت چی هست، دروغه، راسته و شیخ عباس ال هست و علامه مجلسی بل و اسلام همین است و همه شیعه ها اینجوری اند و اقسام دیگرحرفای صد من یه غاز.
اومدم نتایج جستجوی قبلم را هم اینجا و هم در کامنت دانی بالاترین بنویسم که دیدم قبل از من در کامنت دانی عده ای (البته قلیل) به آن ها اشاره کرده اند البته یک لینک هم بود از وبلاگ "یادداشت های دو دانشجو" که دیدم اصل مطلب در آن جا اشاره شده و آن هم در یک سال پیش.
به هر حال واقعا باعث تاسف هست برای توجیه یک نظر و رد در نظریه دیگر به چه کارهایی که دست نمی زنند. آخه من موندم، من که خودم را یک مسلمان شیعه می دانم به راحتی می تونم از توی کتابهای بحارالانوار و حلیه المتقین و امثالهم (اشاره بشود که کتاب سفینه البحار یه جورایی چکیده بحار الانوار می باشد) صدتا سوتی ناجور در بیارم، اونوقت این دوستان دقیقا به جایی گیر میدن که نه تنها در راستای نشان دادن حقانیت شیعیان است بلکه برای مخالفان خود هم بهانه ها را آماده می کنند.
امیدوارم حداقل در این فضای باز اینترنت این گفنگوهای اعتقادی مفید، کمی موثق تر باشد و دوستان کمتر به حرف های بی پایه و اساس بپردازند.
الله اعلم
..........................................
پنگوئن نوشت: راستش امروز می خواستم درباره مصاحبه احمدی نژاد به تلویزیون بنویسم که نشد. اما خداییش حال کردید پیش بینی ها رو. حرفای تکراری به درد نخور و البته یک درصد هم موارد خاص. فقط نمی دونم چرا حاج محمود یادش رفت مژده اعلام دو خبر خوش در دهه فجر را به مردم فهیم و احمدی نژادی شده بدهد.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.