مقایسه احمدی نژاد و مصدق(4)

مقایسه احمدی نژاد و مصدق(4)
این ور قضیه و یک سوال
فکر کنم حالا بهتر می توان دکتر مصدق و دکتر احمدی نژاد این دو شخصیت تاریخی کشورمون را با هم مقایسه کرد.
یک طرف قضیه نحوه برخوردهای آن ها با دیگران است که در این مورد شباهت ها زیاده. مثلا هر دو این افراد برای رساندن پیام خود در خارج از کشور از رسوم و عرف معمول بین دیپلمات ها و شخصیت های بین المللی پیروی نمی کنند. یا مثلا هر دو این ها بی محابا در مقابل قدرت ها زمان خودشون سروصدا می کنند. هر دو این افراد برای پیش برد اهداف خودشون بر روی احساسات وطن دوستانه ایرانیان زوم می کنند. هر دو از سوی مجله معتبر تایم مرد سال شده اند و خیلی شباهت های دیگر.
حال برای منی که در این جامعه زندگی می کنم، با دیدن وضع فعلی جامعه و داشتن نیم نگاهی به تاریخ معاصر این سوال پیش می آید: که واقعا اگر من با این شرایط و طرز فکری که فعلا دارم در زمان مصدق بودم آیا همین برخوردی را که با احمدی نژاد دارم با او هم می داشتم؟
فکر کنم سوال مهمی باشه. همین که این روزها عده ای برای انتقاد از دیگران به این حربه متوسل می شوند و می گویند اگر فلانی زمان مصدق بود با او هم مخالفت می کرد، می تونه حداقل اهمیت این سوال را نشان دهد.
این سوال مدت زمانی در ذهن من وجود داشت و بارها برایم ایجاد ابهام می کرد. با این حال، شاید خیلی جواب ها برای این سوال وجود داشته باشد. اما من هم برای خودم پاسخی یافتم. پاسخ مرا با کمی دقت در جان مایه نوشته های قبلیم، می توان در خلاصه تاریخی که از نهضت نفت و مناقشه هسته ای نوشتم یافت.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.