مقاومت؟

مقاومت؟
امروز استاد مشغول صحبت درباره ی موضوعی بود و اشاره ای کرد به خطری که انرژی هسته ای ممکن است برای کشور ما داشته باشد. وقتی صحبت هایش تمام شد یکی از بچه ها پرسید منظورتون از خطر چه بود و استاد گفت آن ها حتی برای تاریخ حمله به ایران هم برنامه دارند. صحبت شد از مقاومت و از دانشجو ها پرسید آیا ما امکان مقاومت داریم؟ در بین صحبت های بچه ها می شد صدای بله را شنید اونم با چه غروری. اما او گفت در مقابل دشمن یا باید زور داشته باشی و یا امکان گریز. اینجا بود که بچه ها فهمیدن ما هیچ کدام را نداریم.
این سوال استاد مرا یاد سوالی انداخت که مدتی است ذهنم را مشغول به خود کرده. سوالی که در صورت یافتن پاسخی برای آن شاید بتوان به سوال استاد هم جواب داد و یا جواب بچه ها را بر اساس منطق توجیه کرد و نه غرور. سوالی که پس از حمله آمریکا به عراق در ذهن من به وجود آمد و با اوج گرفتن بحث هسته ای برایم دارای اهمیت شد.
مقاومت چیست؟ منظور از مقاومت در دنیای امروز چیست؟ شیوه مقاومت چگونه است؟ و مهم تر، مقاومت احتمالی ما در مقابل چه چیزی و در حراست از چیست؟
چقدر دوست داشتم که این وبلاگ بازدید کننده ای داشت و به من در رسیدن به این جواب یاری می رساند. شاید جواب سوال برای خیلی ها بسیار واضح باشد اما من نمی توانم با قاطعیت به جوابی برسم.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.