تولید بحران از نوع خود خواسته

تولید بحران از نوع خود خواسته
فرهنگ غلط مصرف بنزین سال هاست گریبان گیر مملکت ماست. واقعا لازم بود از سوی دولت اقدامی در جهت مقابله با این پدیده مضر صورت بگیرد. از زمان خاتمی برنامه هایی صورت پذیرفت برای برخورد با این قضیه. گران کردن تدریجی بنزین که البته با هیاهوی تبلیغاتی مخالفان سیاسی او هم مواجه بود، در همین راستا تعریف می شد. همانطور که قضیه سهمیه بندی هم چند سالی است در ادامه همین سیاست ها مطرح بوده.
اجرایی کردن این موضوع واقعا کار پیچیده و سختی است و به نظر من یکی از نقط روشن کارنامه دولت احمدی نژاد همین عملی کردن قانون سهمیه بندی خواهد بود.
البته مطابق معمول شاهد عملی شدن یک قانون خوب به بدترین شیوه ممکن هستیم. اگر فقط به لیست مشکلاتی که در همین 24 ساعت گذشته از سوی طیف ها و صنف های مختلف مردم در صورت ادامه یافتن این طریقه سهمیه بندی بیان شده است و البته طراحان این قانون اصلا متوجه آن ها نبوده اند، می فهمیم چقدر عملی کردن این قانون مفید، کارشناسی شده بوده است! از زمان اعلام خبر سهمیه بندی اگر به حرف های مسئولین توجه کرده باشید تنها جوابی که به مردم معترض داده اند این بوده که باید یه چند ماهی صبر کنید تا فکری برای رفع فلان مشکلتان بکنیم.
نمی دونم، یعنی مثلا طراحان این طرح متوجه نبودند که درصد قابل توجهی از مردم ایران فاصله محل کارشان با منازلشان ده ها کیلومتر است. آن ها چگونه باید این فاصله را روزانه چندین بار با فقط 3 لیتر بنزین طی کند.
یا مسئله مهم مسافرت (از نظر من عشق سفر). در آغاز فصل مسافرت قانون را اجرا می کنند. تازه یادشان می افتد که ملت چه جوری با 100 لیتر می توانند به مسافرت بروند. با کمال وقاحت می گویند الان بنزین را مصرف نکنید آخر تابستون برید مسافرت. قول هم می دهند در دوسه ماه آینده شاید بنزین آزاد هم عرضه کردیم.
یک سری مسایل خیلی ساده است، ولی حالا چرا دولت در اجرای این قانون اصلا به آن ها اهمیتی نداده است؟ من نمی دانم.
خوب دیگه این رو هم همه می دانند که اگر دولت مثلا 3 روز قبل اعلام میکرد 6 تیر بنزین سهمیه بندی می شود حتما نظام جمهوری اسلامی سرنگون می شده است و باید حتما چند ساعت قبل از انجام قانون اعلام شود، تا ملت بریزند بیرون و پمپ بنزین ها را آتش بزنند و هر چی که دم ذستشون می رسه را داغون کنند. عملی که اصلا درست و مورد قبول نیست ولی متاسفانه عکس العمل طبیعی و قابل پیش بینی بود، در قبال این نحوه اطلاع رسانی دولت آقای احمدی نژاد.
یه چیز هم هست که نمی شه نگفت. واقعا این آمریکایی ها حالیشون هستا. ناکسا درست دست گذاشتن روی بنزین. والله اینطور که ما می بینیم و دولت داره عمل می کنه، مصرف بنزین تا 2 سال دیگه هم بهینه نمی شه. و دو سال هم وقت خوبیه واسه کرم ریختن. تازه اگر تا اون موقع خود دولت ایران کار دست خودش نده!
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.