روز مادر

روز مادر
مناسبت ها و روزهایی در تقویم سیصد و شصت و پنج روزه ما وجود دارد که رنگ جامعه را تغییر می دهند. روزهایی که چه در صورت سوگواری و چه در شکل جشن و سرور، در یک مورد مشترکند و آن همرنگ کردن جمع ها با خود است.
یکی از این ایام هم امروز است. روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به نام روز مادر در ایران گرامی داشته می شود. درباره شخصیت و اندیشه های حضرت فاطمه در این روزها زیاد گفته می شود. درباره مادر و نقش و اثر گزاری او هم زیاد شنیده ایم. اما چیزی که من می خواهم به آن اشاره کنم، شور و نشاط و در کل تحولی است که این روز در بین مردم و خانواده ها به وجود آورده است.
خیلی زیباست. دغدغه مشترک اکثر ایرانیان در روزهای منتهی به امروز و امروز وجودی به نام "مادر" است. هر کس به اندازه وسع و دید خود تلاشی می کند در جهت گشودن چهره سختی کشیده "مادر" در این روز.
روزی واقعا ملی که ایرانیان به رسمیت شناخته اندش و بزرگش می دارند. هر چند که زحمات مادر فقط با یک روز پاس داشته نمی شود.
این مقدمه نسبتا بی ربط را نوشتم تا این را برای خودم بنویسم:
مادرم از تمام زحماتی که برایم کشیده ای، برای تمام بی خوابی ها، دلنگرانی ها و اضطراب هایی که تحمل کرده ای، از تو متشکرم.
با این که می دانم اجرت را از من نمی خواهی، اما امیدوارم تا می توانم لبخند را بر چهره ات نگاه دارم تا با تبسم ابدیت پیوند بخورد.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.