هشت ماه پیش بود که شرق توقیف شد. روزنامه ای مستقل که با رفتاری حرفه ای جایگاه محکمی برای خود در نظر گرفته بود . الحق هم در این مسیر موفق بود. این قدم های استوار را می توان در برخورد روزنامه کیهان با شرق جستجو کرد. کیهانی که هر گاه به جریان، شخص و یا موسسه ای زوم کند نشان دهنده ی قدرتی است که می تواند در وجود آن ها باشد و یا به وجود بیاید. اهمیت وجود شرق در روزگار سانسور شدید رسانه ای زمانی بر ما مشخص شد که بعد از آن روزنامه ای برای خواندن و حتی خریدن بر روی دکه دیده نمی شد. اعتمادها جایگزین مناسبی برای شرق نبودند، حتی اگر پشت یکی از آن ها به کروبی گرم باشد و در دیگری جمعی از بچه های شرق جمع شده باشند.
با این حال پس از چند ماه شرق رفع توقیف شد و البته جریان کیهان هم به هدف خود که همان جلوگیری از روند ثابت و رو به رشد شرق بود نایل آمد. امروز با شرقی مواجه هستیم که سردبیرش و سیاست گزارش و جمعی از بچه هایش در هم میهن جمع شده اند. شرقی که اکنون دوپاره شده است. یکی اسم شرق را دارد البته با گذشته ای موفقیت آمیز و در طرف دیگر هم میهن نامیده می شود به همراه کادر با تجربه و موفق شرق.
در هر صورت من به عنوان خواننده ثابت شرق که در این سال ها احساس خوشایندی نسبت به آن پیدا کرده ام، نمی توانم به راحتی این روزنامه را کنار بگذارم و روزنامه ای دیگر را هر روز به جای آن خریداری کنم. حس جالبی نیست. در ضمن نمی توان چشم را بر روی روزنامه دیگری که ممکن است از شرق موفق تر باشد، بست.
انتخاب دشوار است. ولی می دانم کیهان در این انتخاب کمکم خواهد کرد. باید مدتی منتظر بمانم تا متوجه شوم شرق روزنامه قوی تری است و یا هم میهن. مطمئنا روزنامه ای که بخار بیشتری داشته باشد برای هدف گیری کیهانیان مناسب تر خواهد بود. پس از کوتاه مدتی در ستون اخبار ویژه و یا ستون دیگری از کیهان خبری از این روزنامه ها و شاید یک روزنامه دیگر منتشر می شد، و آن موقع است که من مطمئن خواهم شد پول خود را برای خرید کدام روزنامه باید بدهم.
البته حتما وجود چند روزنامه حرفه ای در کنار هم باعث پیشرفت سریع تر صنعت رسانه ای کشور خواهد شد. ولی مشکلی برای خواننده به وجود می آورد که آن انتخاب یکی ار بین همه است.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.