امنیت اجتماعی نمی خواهم

امنیت اجتماعی نمی خواهم
در پست قبلی نوشتم که ایجاد ضرب و شتم در دستگیری قداره کش ها و به قول حکومتیان اراذل و اوباش طبیعی است. اما اون موقع نمی دونستم که این ضرب و شتم چه جوری داره اتفاق می افته. واقعا با هیچ منطق و استدلالی نمی توان اقدامات صورت گرفته از سوی نیروهای نقاب کشیده انتظامی را توجیه کرد. حرکات و اقداماتی که از حیوانات و حیوان صفتان هم بعید است صورت بپذیرد. چه برسد به نیروهای انتظامی یک جامعه.
به فرض که فرد متهم بدترین کارها را هم صورت داده باشد. آیا هیچ فرد حقیقی و حقوقی حق دارد او را بدون در اختیار داشتن هیچ وسیله دفاعی، به صورت چند نفره و با باتوم و چکمه های سربازی زیر لگد بگیرد؟ چه قانون شرعی و عرفی به نیروی انتظامی اجازه می دهد یک چاقو کش را (تازه اگر اتهام او ثابت شده باشد، فعلا که اتهام هیچ کس ثابت نشده) در خیابان های شهر به راه بیاندازد و با کمک زننده ترین اشکال و ابزار، آبروی (داشته و یا نداشته) او را به بازی بگیرد.
آیا به فرض آن که مردم هم از دست فردی دل پرخونی داشته باشند (که دارند) و از نیروی انتظامی که ملزم به برقرار ساختن قانون در جامعه است خواهان تنبیهی همانند بلاهایی که آن رذل بر سر آنان می آورده باشند، این نیرو حق دارد حکم احساسی مردم را ملاک قرار دهد و به روش های غیر قانونی به (به اصطلاح) تنبیه اشرار بپردازد؟
آقایان پلیس، شمایی که در سال های طفولیت من نقش انسان هایی مهربان را برایم ایفا می کردید. این شیوه ای بود که می خواستید امنیتی که چهار سال پیش فقدانش را حس کرده بودم به من باز گردانید؟
نمی خواهم، امنیتی را که با چند عدد آفتابه زرد و قرمز و راه راه زرد و قرمز قرار است برای من به وجود بیاید، نمی خواهم.
................................................
پنگوئن نوشت1: این روزها به جز لکه های ننگی که نیروی انتظامی بر دامن ملت ایران بر جای می گذارد، خبر های خوبی هم است. مثلا در ورزش. مثلا در بسکتبال. مثلا در تیم صبا باطری. مثلا در جام باشگاه های آسیا.
فقط می تونم بگم دستشون درد نکنه. واقعا بازی های زیبایی انجام دادند. مخصوصا بازی دیروز که بازی نیمه نهایی بود و مخصوصا 24 ثانیه آخر بازی، عجب هیجانی داشت. بچه ها خسته نباشید.
پ.ن2: البته با ابراز شرمندگی نسبت به تمام نیروهای صادق و پاک نیروی انتظامی. اما چه کنیم که همین طور یه ریز چیزایی جلوی پامون می ریزین که مجبور بشیم و بگیم بابا توروخدا شر مرسان! اینم یکی از راه های قدیمی ایجاد امنیت اجتماعی در میدان هفت تیر تهران.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.