دانشجو هشیار باش

دانشجو هشیار باش!
اخبار اتفاقات دیروز دانشگاه پلی تکنیک را تقریبا اکثرا دیده، خوانده یا شنیده اند. حادثه ای مشابه 3 سال پیش با این تفاوت که در آن جا خاتمی بود و این جا احمدی نژاد.
دانشجو با وجود تاریخ معاصر یا دقیق تر تاریخ 30 ساله اخیردر سطح داخلی و بین المللی هنوز حاضر به ترک شلوغ بازی و ایجاد تشنج و بهتر بگم حرکات انقلابی نیست. آخر نمی دانم آیا به این زودی 18 تیر را فراموش کرده ضربه ای که هنوز زخم های آن باقی است. چرا دوباره با شلوغ بازی تلاش برای تکرار آن را داریم. نتیجه 18 تیر چه بود؟ آیا جز سرخوردگی جامعه، دانشجو بود؟ آیا جز قدرت گرفتن مجدد نیروهای حزبل در جامعه بود؟ آیا غیر از دانشجو کس دیگری مجبور شد برای آن هزینه (آن هم هزینه های بسیار گزاف نمونه حاضرش احمد باطبی و غایبش اکبر محمدی) پرداخت کند؟ و آیا تمام این ها به علت ایجاد فضای متشنج نبود که برادران حزبل بتوانند در آن مثل باکتری رشد کنند، قدرت بگیرند و تیشه به ریشه نهضت آزادی طلبانه آن روز ها بزنند؟
همین پنج شنبه گذشته بود که به مناسبت 16 آذر علیجانی آمده بود اراک. یکی از حرف هایی که زد (البته اینو اکثرا می گن اما کیه که گوش بده) می گفت: به تاریخ رجوع کنید اون هم به صورت از اول به آخر نه بر عکس، یعنی خودت را در آن شرایط قرار بده نه شرایط الان (مطابق روایتی از حضرت علی). با این همه شاهدیم نیروهای منورالفکر ما اصلا به گذشته توجه ندارند. آخر دوستان آن بلایی که سر خاتمی آوردید نتیجه اش چه بود؟ آیا جز این بود که احمدی نژادی بیاید، که الان اعتراص بکنید چرا در انجمن اسلامی را تخته کرده اند؟ تازه اون خاتمی بود، کسی که به آن 16 آذر افتخار می کنه، حالا که احمدی نژاده. تا الان که کسی از این کارا نکرده بود در تمام انجمن ها یا گل خورده یا داره خره می خوره.
آخر چه معنی دارد عکس یک نفر را آتش زد؟ فرق دانشجو با برادر حزبل چیست؟ ما انتقاد می کنیم چرا در برابر کاریکاتورهای پیامبر، توده های مسلمانان کنترل خود را از دست دادند و به روش درست اقدام نکردند. آن وقت می بینیم قشر تحصیل کرده مان آن هم از نوع برترشان این گونه برخورد می کنند.
"شما حرف هایتان را زدید حالا نوبت من است" اساسا در آمدن این حرف از دهن کسی مثل احمدی نژاد باید به مثابه افتضاح برای جامعه دانشجویی ما باشد. وضع به جایی رسیده که احمدی نژاد با حربه های جامعه آزاد به مقابله با آزادی خواهان ما می پردازد.
دوستان تا زمانی که روش درست اعتراض به دیکتاتور را پیدا نکنیم، همین آش است و همین کاسه. ما به آن ها می گوییم مرگ بر دیکتاتور، آن ها به ما می گویند مرگ بر مزدورِ منافقِ نفوذیِ خائنِ مرتدِ بدبخت. نتیجه هم معلومه در قانون جنگل پیروزی با کسی است که زور را دارد یعنی سپاه را دارد.
فکر کنم باید منتظر کنفرانس برلین چندم (+،+)بود. همین روز هاست که تلویزیون از صبح تا شب ساعت بخش سخنرانی رئیس جمهور محبوب در جمع صمیمی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک که به وسیله چندی از عیادی شیطان بزرگ لحظاتی به تشنج کشیده شده بود را بعد از اخبار شبانگاهی اعلام نماید.
و در هنگام ثبت نام ترم بعد (تازه اگر دولت مهرورز تحمل اسلامی از خودشان در بکنند و همین روزا پدر دانشجویان فعال را در نیاورند) منتظر داشجویان سپهبد باشم. متاسفانه اون موقع است که می گوییم درجه ستوانی عجب چیز خوبی بود ها.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.