برابری ارزش "ریال و دلار"!!!

آقای احمدی نژاد فرموده اند: "این دلار چیه که هی می گید! یه تکه کاغذ که ارزش بحث و جدل نداره". و به این طریق بر تمامی جاهلان عالم، حقیقت ناپیدایی را هویدا نمودنند. و همگان متوجه شدند که دلار تکه کاغذی بیش نیست.
بنده کی باشم که بخواهم بر سخن اندیشمندانه جناب رئیس جمهور "نقد منصفانه" ای کنم. اساسا گروه خونی بنده هیچ ارتباطی با دلار و یورو و کاغذ و امثالهم ندارد. فقط یه سوال در ذهن ناقص بنده شکل گرفت و آن این است که؛ "اگر دلار آمریکایی تکه کاغذی بی ارزش است، آن وقت ریال ایرانی چه چیزی می تواند باشد؟"
جواب را نیز حتما متخصص چیره ای چون حاج محمود باید بدهند. اما چه کنم که حافظه ضعیف بنده از دورانی که محصلی بیش نبودم و مشغول سپری نمودن مقطع راهنمایی، لطیفه ای به یاد دارد که کاملا با این موضوع در ارتباط تنگاتنگی است و یحتمل جواب صحیح سوالم در آن مستتر می باشد.
لطیفه از این قرار می باشد که < روزی اعلام می شود ایران بلاخره بعد از قرن ها موفق به دستیابی به سه جایزه از جوایز نوبل گردیده است (پر واضح می باشد، در زمانی که بنده مشغول طی نمودن مقطع را هنمایی بودم. خانم شیرین عبادی هم مشغول جواب پس دادن در رابطه پرونده نوارسازان بودند و روحشان هم از جایزه صلح نوبل خبر نداشت). القصه، این سه جایزه عبارت بودند از نوبل فیزیک، نوبل زیست و نوبل شیمی (از قضیه نوبلهای زیست و فیزیک به علت نامربوطی به سوال مطرح شده و ایضا مشکلات سیاسی احتمالی می گذرم). اما جایزه نوبل شیمی به کسی یا کسانی تعلق می گرفت که سمت ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور را پس از انقلاب عهده دار بودند. زیرا که با کمک "فرمولی اختراعی و بدیع" توانسته بودند "ریال" را در مدت بیست سال به "گُه" (البته دور از جون!) تبدیل کنند.>
این لطیفه بی مزه ای بود که آن زمان من و دوستانم برای هم تعریف می کردیم. البته از حکمت آن هم طبیعتا بی اطلاع بودم تا امروز که این سخن گهربار آقای احمدی نژاد را خواندم. و اینجا بود که فهمیدم چرا آقای احمدی نژاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی را "به کُل" تعطیل کرد.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.