بهای معامله!

روزی که دیدم موضوع شرکت احمدی نژاد به همراه وزیر امور خارجه در کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس که با نام جعلی عربی برپا شده است مورد اعتراض قرار گرفته، در واقعیت ماجرا شک کردم. این حسم یه جورایی در ادامه بی اعتمادی هایی است که مدت هاست دچار آن شده ام. وقتی که از کاه کوه ساختن های مخالفان حکومت فعلی ایران را فراوان دیده ام، دیگه نمی تونم به راحتی هر حرفی را باور کنم. به همین دلیل صبر کردم تا نتیجه کار مشخص شود. یعنی اولش این امید را داشتم که اگر حقیقتا نام عربی برای توصیف خلیج فارس به کار رفته، حتما احمدی نژاد با برنامه ی خاصی در جهت اعتراض به این عمل غیرقانونی عربها، عازم قطر شده است و قصد انجام آن را دارد.
فکر کنم دیگه امروز می توان نتیجه حضور رئیس جمهور محبوب را در کنفرانس فوق را دید. اگر امور بر روال طبیعی بود فقط همین بیانیه پایانی کنفرانس به خوبی می بایست موضع رئیس جمهور ایران را مشخص می کرد. حال چه به عنوان مهمان جزء دکراسیون مراسم بوده باشد یا نبوده باشد. اما متاسفانه شاهدیم آن که می بایست از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کند بدون هیچ اعتراضی و حتی اشاره ای با حضور خود در کنفرانسی با نام مجعول، عملا از ادعای غیر قانونی همسایگانمان حمایت می کند.
او و حامیان او همواره هنگامی که صحبت از جنگ طلبی امریکا ست از دفاع تا آخرین قطره خون می گویند. از مقاومت. از ناموس خود، همان مام میهن. اما امروز می بینیم که حتی منتقد بزرگش هم شرکتش در کنفرانسی که وجب ها از خاک ایران را متعلق به دیگری می داند، فتح الفتوحی دیگر می داند و آن را بزرگتر از کنفرانس پاییزی می داند که به گفته خود آقای منتقد، ذره ای اهمیت نداشت.
گفته می شود احمدی نژاد در این کنفرانس صحبت از نزدیکی کشورهای اسلامی در برابر زورگویان کرده است. چه حرف های زیبایی. اما آقای رئیس جمهور آیا شما مبارزه با زورگویان را به چه قیمتی می خواهید. به قیمت تکه تکه شدن ایران. به قیمت بازی با فرهنگ و تاریخ فرهنگ ایرانیان. آقای احمدی نژاد خود و دوستانتان بهتر می دانید که چگونه هشت سال جوانان این کشور جنگیدند و کشته شدند و مجروح گشتند و تنها برداشت بزرگی و ارزشمندی که داشتند، حفظ تمامیت ارضی ایران بود.
نمی دانم شما چگونه فکر می کنید. نمی دانم تغییر نام خلیج فارس به خلیج مسلمانان چه منفعتی برای شما و دوستانتان دارد. اما تقاضایی دارم. خواهش می کنم برای پیشبرد سیاست های خود با ذخایر بی بازگشت این مملکت بازی نکنید. دریای خزر را وجه المعامله با روس ها نکنید و نام تاریخی خلیج فارس را قربانی معامله با اعراب نکنید. که ای کاش توانایی معامله را هم ...
این دوست عزیز چه زیبا گفته. آقای احمدی نژاد، احمد شاه را می شناسید همان که اجدادش هر نکیتی که توانستند بر سر این ملک و ملت آوردند. همان هایی که سیاست هایشان خاک ایران را قطعه قطعه کرد. شاهی که حتی نیمی از سن شما را نداشت. لطفا کمی غیرت داشته باشید.
می دانم که شما خود کاره ای نیستید و تنها نمادی هستید برای تمام آنها که در پس پرده سیاست ها را می چینند، اما لطفا فقط کمی از روی آنانی که با جنبشی خودجوش و همدلانه نگذاشتند نام بی ریشه خلیج عربی جای خلیج فارس را در مجله ای با اعتبار بین الملل بگیرد، خجالت بکش. فقط کمی ...
همین کفایت می کند.
..........................................
مرتبط: گفتاری درباره ترجمه اسم کنفرانس به فارسی.
Powered by: Blogger
Based on Qwilm! theme.